Strona o grze Dark Colony

Nawigacja
HOME
DOWNLOAD
FORUM
SQUAD
GALERIA
RECENZJA GRY
NAGRANE POTYCZKI
FILMIKI
KAMPANIA TAARÓW
KAMPANIA LUDZI
KODY I TRICKI
FAQ
OSTATNIE KOMENTARZE
LINKI
SZUKAJ
KONTAKT
CHCĘ POMÓC
DC Multiplayer
MULTIPLAYER CLIENT
ONLINE STATE
INSTALLATION FAQ
PLAY ONLINE FAQ
TURNIEJ LUTY 2009
REGULAMIN
FAZA GRUPOWA
Jupiter Mod 0.3
OGÓLNIE
LUDZIE
GRAYOWIE
DOWNLOAD
Edytor map 1.2
O EDYTORZE
PORADNIK
DOWNLOAD
Download
Popularne:
Mirror 2. : Dark ... 8682
Mirror 1. : Dark ... 5974
Dark Colony 1.1 E... 4208
DC Patch 1.01 Eng... 3256
Dark Colony Multi... 2951

Ostatnio dodane:
Kampania Oziego v... 609
Dark Colony NO CD... 974
Dark Colony 1.1 E... 4208
Dark Colony Remak... 1488
Dark Colony Remak... 1120

Pliki pobrano 40554 razy
Galeria
Prace DC2 PRE-AL
1. DCR ALPHA1
Prace: 100%
2. DCR ALPHA2
Prace: 100%
3. DCR ALPHA3
Prace: 56%
Testy: 53%
Użytkownicy Online
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 2,569
Nieaktywowany Użytkownik: 789
Najnowszy Użytkownik: ilonasatwag ----
Ostatnio widziani
ozi_ns Poland19:04:12
BillieOxync ---- 2 dni
Creatiyanals ---- 2 dni
Mcin Poland 4 dni
maranta Poland 1 tydzien
Alinnnaaa ---- 2 tygodnie
diegosn ---- 3 tygodnie
Wilfreddrype ---- 6 tygodnie
AndrzejSi ---- 8 tygodnie
japedHow ---- 8 tygodnie
dapedHow ---- 8 tygodnie
uapedHow ---- 9 tygodnie
sapedHow ---- 9 tygodnie
oapedHow ---- 9 tygodnie
gapedHow ---- 9 tygodnie

Edytor poradnik
Edytor map 1.2 by Ozi_ns

poradnik





Poradnik ten ma na celu przybliżyć obsługę edytora map i pomóc w stworzeniu od zera mapy do wspaniałej gry jaką jest Dark Colony,instrukcja ta będzie pisana w oparciu o moją wersje edytora czyli DC MapEdytor By ozi_ns v1.2 PL oczywiście praca w każdej wersji edytora jest niemal identyczna.

1. Całą pracę zaczynamy od uruchomienia edytora za pomocą pliku "DC_edit_v1.2PL.exe"

2. Z paska narzędzi (1) wybieramy Plik-->Nowa Mapa

3. Następnie wybieramy wielkość mapy oraz rodzaj terenu (na początek niech będzie to "Jungle" po wybraniu klikamy "OK"

4. Od tego momentu posiadamy czystą mapę która ma ustawione standardowe parametry oraz cały jej obszar pokryty jest podstawowym rodzajem podłoża

5. Okno (5) jest naszym obszarem roboczym w którym umieszczamy wszystkie elementy terenu oraz obiekty, Okno (6) jest to minimapa która ułatwia orientacje przy pracy z dużymi mapami.

6. Przechodzimy teraz to modelowania terenu mapy, w tym celu wybieramy jeden z przycisków z paska narzędzi (3) po wciśnięciu przycisku pojawią się elementy w oknie (4) których listę możemy przesuwać za pomocą klawiszy "home i end" z klawiatury.

7. klikamy na jednym wybranym obiekcie z listy (4) a następnie przesuwamy kursor na nasz obszar roboczy (5) i ponownie klikamy aby go umieścić, czynność tą powtarzamy wybierając różne elementy i modelując w ten sposób teren naszej planszy <<<>>> czyli z paska narzędzi (1) wybieramy Plik-->Zapisz Plik Bezpieczeństwa MED i zapisujemy pod dowolną nazwą (najlepiej pod dwoma różnymi plikami).

8. Przechodzimy do dodania graczy ich baz, jednostek i miejsca startowego komandera. a) DODANIE BAZY: zaczynamy od wybrania drużyny(gracza) czyli z paska narzędzi (1) wybieramy Wybrana Drużyna-->0 RED w ten sposób zaczynamy prace nad graczem 0. aby umieścić bazę z paska (2) wybieramy przycisk Baza i przesuwamy kursor na obszar roboczy po czym ponownie klikamy lewym przyciskiem myszki (czynność identyczna do dodawania elementów terenu), aby usunąć bazę klikamy prawym przyciskiem myszki.

b) DODANIE MIEJSCA W KTÓRYM POJAWI SIĘ KOMANDER: zaczynamy podobnie jak w punkcie "a)" czyli Zaczynamy od wybrania drużyny(gracza) czyli z paska narzędzi (1) wybieramy Wybrana Drużyna-->0 RED, aby umieścić miejsce w którym pojawi się komander z paska (2) wybieramy przycisk Start i przesuwamy kursor na obszar roboczy po czym ponownie klikamy lewym przyciskiem myszki.

c)DODAWANIE JEDNOSTEK: zaczynamy podobnie jak w punkcie "a) i b)" czyli Zaczynamy od wybrania drużyny(gracza) czyli z paska narzędzi (1) wybieramy Wybrana Drużyna-->0 RED, następnie wybieramy jednostkę jaką chcemy dodać, w tym celu z paska narzędzi (1) wybieramy Jednostki-->(i tu wybieramy upragnioną jednostkę) np.trooper następnie przesuwamy kursor na obszar roboczy i klikamy lewym przyciskiem myszy.

<<<<(i tu kolejno wybieramy graczy np. 1, 2 ,3... itd.) w ten sposób zaczynamy prace kolejno nad graczem 1, 2 , 3...

9. Musimy dodać złoża petra 7 w tym celu umieszczamy elementy terenu tak jak to opisane w punktach 6 i 7 a chodzi tu o element wulkanu następnie z paska narzędzi (1) wybieramy PETRA-7-->¬ródło PETRY-7 i przesuwamy kursor na środek dodanego wulkanu po czym klikamy lewym przyciskiem myszki, w ten sposób dodaliśmy standardowo ustawione Ľródło petra-7

10. Aby zmienić ilość petra-7 oraz moment kiedy jest aktywny wulkan ponownie klikamy na Ľródle lecz teraz dwukrotnie i szybko i kolejno edytujemy: a) PETRA-7 tu wpisujemy ilość złoża w zakresie takim jaki jest podany obok b) WYDOBYCIE tu wpisujemy po ile ma być wydobywane c) AKTYWACJA tu ustawiamy kiedy ma się uaktywnić analogicznie liczby 0-7 oznaczają ze po wydobyciu pierwszego wulkanu przez gracza 0,1,2 itd liczba 8 oznacza że aktywny od początku gry (tak ustawiamy wulkany przy bazie) 9 liczba ta oznacza że wulkan zostanie uaktywniony w losowo wybranym przez edytor momencie

11. Dodanie złoża artefaktów (gwiazdki): Z paska narzędzi (1) wybieramy Artefakty-->Plac Artefaktów i przesuwamy kursor na obszar roboczy i klikamy lewym przyciskiem myszki

12. Ustawienia scenariusza (nazwa itp): Z paska narzędzi (1) wybieramy
Scenariusz-->Statystyki scenariusza powinna ukazać się nowe okno a w nim:
USTAWIENIA SCENARIUSZA: zaznaczamy MULTIPLAYER
NAZWA SCENARIUSZA: tu wpisujemy naszą nazwę mapy
DŁUGO¦Ć CAŁEGO DNIA: wpisujemy tu ile ma trwać cały dzień w sekundach
Dawn Length: tu dajemy standardowo 15
POCZˇTKOWA PORA DNIA: Najlepiej dać 15 i zaznaczyć DZIEŃ
USTAWIENIA ERUPCJI: również dajemy standardowo czyli po kolei od góry 90, 90,210, 900
UWAGA W PLANSZACH PODZIEMNYCH DŁUGO¦Ć DNIA USTAWIAMY NA 999999 A POCZˇTKOWA PORA DNIA NA 30

13. Teraz zakańczamy pracę a więc robimy kopie bezpieczeństwa (pisałem wcześniej co i jak) po czym paska narzędzi (1) wybieramy TEST!-->Wykonaj jeśli nic się nie stanie to wszystko ok, jeśli jednak pojawi się
okno będzie ono zawierało informacje co jest nie tak i poda pozycje błędu np "Troop Coord: 91,64" liczby te są współrzędnymi wystarczy odnaleĽć to miejsce a jest to czynność bardzo prosta gdyż gdy najedziemy kursorem na obszar roboczy w punkcie (7) zostaną wyświetlone współrzędne. po usunięciu błędu wykonujemy ponownie test i tak aż do usunięcia wszystkich błędów

14. Gdy wszystko ok przystępujemy do zapisania mapy w tym celu: z paska narzędzi (1) (pamiętajcie o kopi gdyż w tym momencie często robią się błędy) wybieramy Plik-->Zapisz Mapę Uwaga należy zapisać w folderze MPLAYER który znajduje się w folderze z grą (np.C:\Program Files\Dark Colony\scenario\Mplayer) inaczej mapa prawdopodobnie nie zadziała. wpisujemy nazwe pliku po czym klikamy zapisz i to chyba tyle.

W razie razie problemów lub chęci uzyskania dodatkowych informacji oraz innych spraw związanych z edytorem map i ich tworzeniem zapraszam do pisania na forum w temacie o edytorze niedługo dodam kolejne filmy instruktażowe w których wyjaśnię trudniejsze i bardziej skomplikowane czynności o których zapis w formie pisemnej był by mało zrozumiany i trudny do sformułowania.


(w budowie)
Komentarze
magazynek Afghanistan dnia sierpie 19 2011 23:38:20

nie napisales jak ustawic by grac w konkretnej druzynie. moja mapa nie dziala i od razu wyrzuca do ekranu podsumowujacego rozgrywke
ozi_ns Poland dnia listopad 06 2011 00:16:09

nie napisałem ponieważ sama gra ma to do siebie, że miejsce startowe przydziela losowo i zależnie od tego jakie nam się miejsce dostanie to do takiej drużyny należymy
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

¦wietne! ¦wietne! 100% [6 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Żadnych głosów]
Dobre Dobre 0% [Żadnych głosów]
Przeciętne Przeciętne 0% [Żadnych głosów]
Słabe Słabe 0% [Żadnych głosów]
Reklama Google
Język\Language
Polski Polish English English
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Sieci Hamachi
Sieci:
Dark-Colony

Dark-Colony B

Dark-Colony PRO

Jupiter Mod

Rutkoni


Zasady gry w Sieci Hamachi
Obecny adres IP
54.198.113.51
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Creatiyanals ---- 15/08/2017 14:19
Привет всем. Посоветуйте, кто может выполнить услугу маркетингово
агентство Знаю только этих ребят из c


Mcin Poland 18/07/2017 10:03
ok

maranta Poland 16/07/2017 23:26
Jak sami nie gracie a macie kumpli co grają to podrzućcie im linka :^)

Mcin Poland 16/07/2017 21:14
Rzuciłem nałóg gierek i HoI 4 już mnie ominął. Ale pomysł wygląda ciekawie - coś pokroju tych zbalansowanych scenariuszy z HoI2 Armaggeddon.

maranta Poland 12/07/2017 14:27
Zapraszam: http://fantasia-hoi4mod.e
u/


Archiwum
Muza z DC i DC:CW
Aby rozpocz odtwarzanie kliknij poniszy guzik:

Copyright © 2009


1837394 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion v6.01.19 © 2003-2005
Theme DarkColony V 1.0 by Maranta