Strona o grze Dark Colony

Nawigacja
HOME
DOWNLOAD
FORUM
SQUAD
GALERIA
RECENZJA GRY
NAGRANE POTYCZKI
FILMIKI
KAMPANIA TAARÓW
KAMPANIA LUDZI
KODY I TRICKI
FAQ
OSTATNIE KOMENTARZE
LINKI
SZUKAJ
KONTAKT
CHCĘ POMÓC
DC Multiplayer
MULTIPLAYER CLIENT
ONLINE STATE
INSTALLATION FAQ
PLAY ONLINE FAQ
TURNIEJ LUTY 2009
REGULAMIN
FAZA GRUPOWA
Jupiter Mod 0.3
OGÓLNIE
LUDZIE
GRAYOWIE
DOWNLOAD
Edytor map 1.2
O EDYTORZE
PORADNIK
DOWNLOAD
Download
Popularne:
Dark Colony 1.1 E... 13453
DC Patch 1.01 Eng... 6682
Dark Colony Multi... 5847
Dark Colony Remak... 4570
DC - CD Rom fix 4510

Ostatnio dodane:
Ozi_ns Kampania l... 302
Kampania Oziego v... 2933
DC ozi_ns campaig... 344
Dark Colony Multi... 531
Instrukcja gry (p... 492

Pliki pobrano 83771 razy
Galeria
Prace DC2 PRE-AL
1. DCR ALPHA1
Prace: 100%
2. DCR ALPHA2
Prace: 100%
3. DCR ALPHA3
Prace: 56%
Testy: 53%
Użytkownicy Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 2,556
Nieaktywowany Użytkownik: 2106
Najnowszy Użytkownik: gombi ----
Ostatnio widziani
maranta Poland 1 dzien
diwad ---- 4 dni
ozi_ns Poland34 tygodnie
jamiesmudge ----40 tygodnie
RustyCLWK Korea, South42 tygodnie
Williamjoype ----48 tygodnie
gombi ----59 tygodnie
marek_buum Poland62 tygodnie
Mcin Poland64 tygodnie
erwins ----64 tygodnie
asddsa Romania77 tygodnie
galczi ----86 tygodnie
kashtan Poland94 tygodnie
Polymyst Afghanistan103 tygodnie
qrob Poland103 tygodnie
Send donation

Progress:
2022-04
20222022
100% [100/100] EUR
2023-04
20232023
33% [50/150] EUR
2024-04
20232023
36% [27/75] EUR

Zobacz Temat
Strona o grze Dark Colony | Strona Dark Colony | Różne
Strona 6 z 7 << < 3 4 5 6 7 >
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
qrob Poland
Użytkownik
Avatar Użytkownika

Postów: 52
CAPTAIN



Miejscowość: Orle
Data rejestracji: 15.02.09
Dodane dnia 27-09-2009 00:04
dreamerman napisał/a:Natomiast jeżeli chodzi o takie podmiany czcionek to zależy jak ich obsługa w grze jest zrobiona, musiałbyś porobić testy - w nazwach jednostek lub opisach misji czy coś wprowadzić polskie znaki i zobaczyć jak będą wyświetlane w dc. Może jest jakiś zewnętrzny plik opisujący w jakim miejscu obrazka znajduje się dana literka, bo sama podmiana w pliku spr raczej nie wystarczy.


Takie testy juz prowadzilem. Ogolnie rzecz ujmujac gra wysypuje sie w przypadku zastosowania literki, ktora nie ma swojego odpowiednika w plikach mfont#.spr. Z tego co wybadalem numery #.bmp ktore otrzymuja dane literki po rozpakowaniu spr'a roznia sie o jakies 30 od kodu ASCII. Ten w DC jest troche inny, dodatkowo nie wszystkie literki maja taki sam kod dla wszystkich czcionek, ale udalo juz mi sie wyswietlac przerozne znaki normalnie nie stosowane w angielskim i naszym, polskim jezyku. Myslalem wiec, zeby podmienic jedynie sama bitmape bez zbednego grzebania w kodzie. Litery specjalne (typu ą, ę...) w notatniku byly by krzakami, ale w DC dzieki odpowiedniej podmianie bitmap byly by ok. Stad moje zapytanie czy mozna by taki malutki programik zrobic...
Nie zamierzam nawet zmieniac rozmiarow tych bitmap. Najfajniej by bylo gdyby ten program kozystal pliku *.spr i folderu utworzonego przez spr2bmp. Przy odczytywaniu pliku spr i napotkaniu na obraz moglby ladowac obraz nie z pliku spr ale z folderu... i taka przeplatanke zapisywac do nowego spr. Jakby takie cos dalo rade zrobic bylbym wdzieczny smiley
3619610 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp
dreamerman Poland
Administrator
Avatar Użytkownika

Postów: 49
LIEUTENANT



Data rejestracji: 25.05.09
Dodane dnia 03-11-2009 18:40
Dłuższa przerwa, i większa aktualizacja programu.
Teraz zamiast plików bmp tworzone są png, do tego możliwość wyśrodkowania plików zgodnie z tym co podane w oryginalnym spr - dzięki temu póĽniej automatycznie grafika także jest centrowana.
Kilka mniejszych poprawek. Ale najważniejsze to dodanie możliwości tworzenia plików spr z dowolnego folderu z plikami png.
Jeszcze nie jest to idealne ale pliki są poprawne, muszę przeglądnąć dokładnie kilka różnych plików. Jest problem z paletami - sprawdzałem parę plikow .spr i mają nieco różniące się palety, tak samo paleta z ppm różni się od palety podkładu desert, i od palet z plików spr. Komplikacje te sprawiają, że czasem DC się wysypuje - pewnie niektóre kolory są zarezerwowane dla podkładu. Będę testować może uda się przygotować jakąś w miarę ujednoliconą paletę, są też powiązane z tym problemy - edytowanie plików, tak żeby odpowiednie kolory z palety przypisywać.

Program do pobrania z linka podanego w pierwszym poście - zbyt duży aby załączyć.

Żeby utworzyć plik spr należy jako nazwę pliku podać "sciezka_dostepu\dowolny_plik.png"

Dla przykładu załączone archiwum rozpakować i plik wsadzić do katalogu dc\intrface\
zróbcie sobie kopie poprzedniego pliku.

Edit: z podmienionymi plikami DC wysypuje się tylko na niektórych mapach (np. 4 Kingdoms) być może są jakieś wbudowane funkcje sprawdzające zgodność plików na dysku z tymi z płytki, albo sum kontrolnych czy coś innego. Będe dalej testować i zaktualizuję plik pomocy dla programu :]

A tutaj podgląd co załączony plik zmienia :]
kliknij
dreamerman dodał/a następujący plik:
mainbut.zip
Edytowane przez dreamerman dnia 13-11-2009 21:51
7029018 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie.
programkrz ----
Użytkownik
Avatar Użytkownika

Postów: 35
LIEUTENANT



Data rejestracji: 09.11.09
Dodane dnia 09-11-2009 19:28
Kurde JAk to uruchomic smiley bo juz siedze nad tym 2 dni
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie.
koksu Poland
Użytkownik
Avatar Użytkownika

Postów: 208
COLONEL



Miejscowość: Zab\G/rze
Data rejestracji: 08.06.09
Dodane dnia 11-11-2009 14:56
nie wiem czy o to Ci chodzi, ale zeby przemieniac te pliki, to musisz wrzucic tego konwetera akurat tam, gdzie chcesz pracowac smiley


[img]http://img.userbars.pl/58/11486.png[/img]
5584167 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie.
dreamerman Poland
Administrator
Avatar Użytkownika

Postów: 49
LIEUTENANT



Data rejestracji: 25.05.09
Dodane dnia 13-11-2009 22:07
W razie problemów to gg jest podane, byle nie spamować ;-)
Nowa wersja, także za duża, żeby załączyć w temacie, kluczowe zmiany to przerobienie wybierania plików - czytelniejsze, usprawnione tworzenie .spr -> przy rozpakowywaniu .spr tworzony jest plik z informacjami o oryginalnym .spr także, póĽniej można zrobić zgodny spr bez wprowadzania parametrów.
Pojawił się problem, z nieskompresowanymi plikami spr - sposób odczytywania długości danych nie jest taki sam jak w skompresowanych, ale samo tworzenie działa poprawnie, nie wiem czy dane te są w jakiś sposób wykorzystywane w DC. Ponadto kilka drobniejszych poprawek przyspieszających/usprawniających.
Z przyczyn technicznych języka FB - zapewne związane ze stosem czy coś, nie można jeszcze przeprowadzać zamiany png -> bts. (obrabia do ok 500 pliów)
Zapraszam do testowania, jak się pojawią błędy to zgłaszać.
7029018 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie.
ozi_ns Poland
Użytkownik
SQUAD
Avatar Użytkownika

Postów: 299
COLONEL



Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 03.02.09
Dodane dnia 14-11-2009 10:34
gratuluje dobra robota widzę ze znasz się na rzeczysmiley
jest jeden mały szczegół gdyż niektóre wersje gry mają zapisane rozszerzenie dużymi literami a wtedy konwerter nie działa a mało kto pomyśli o takim problemie więc może dało by się to usprawnić


New campaign...
Progress: completed

Download:
LINK -Mission Pack v1.2

LINK -Edytor map v1.2

[img]http://images43.fotosik.pl/341/60cfa2d86fd8467a.jpg[/img]
Edytowane przez ozi_ns dnia 14-11-2009 10:55
7533501 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie.
dreamerman Poland
Administrator
Avatar Użytkownika

Postów: 49
LIEUTENANT



Data rejestracji: 25.05.09
Dodane dnia 14-11-2009 20:07
Rozpoznawanie rozszerzenia poprawione, dodałem opcję wyboru formatu na jaki program ma eksportować grafikę z spr -> bmp lub png, jednak na chwilę obecną powrotna zamiana na spr jest możliwa tylko z png.
7029018 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie.
ozi_ns Poland
Użytkownik
SQUAD
Avatar Użytkownika

Postów: 299
COLONEL



Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 03.02.09
Dodane dnia 14-11-2009 21:48
mam pytanie czy bedzie możliwa edycja grafiki jednostek??? bo na chwile obecną (nawet bez jakiej kolwiek zmiany) po konwersji na spr grafika jednostki w grze jest rozjechana:/


New campaign...
Progress: completed

Download:
LINK -Mission Pack v1.2

LINK -Edytor map v1.2

[img]http://images43.fotosik.pl/341/60cfa2d86fd8467a.jpg[/img]
7533501 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie.
dreamerman Poland
Administrator
Avatar Użytkownika

Postów: 49
LIEUTENANT



Data rejestracji: 25.05.09
Dodane dnia 15-11-2009 20:36
Poprawione, problem polegał na tym, że są 2 sposoby/algorytmy kodowania grafiki do spr, jeden zakłada, że dochodząc do końca linii należy zapisać dane które się pobrało, drugi olewa to i zapisuje się tylko w razie max długości bufora/zmiany koloru. Część plików używa pierwszej metody, część drugiej. W kodzie było to w większości gotowe zapomniałem o poprawieniu tego - teraz jest opcja 'zawijaj pod koniec wiersza', niestety trzeba ręcznie sprawdzić czy dany plik należy tworzyć z tą czy bez tej opcji. PóĽniej dorobię pewnie automatyczne wykrywanie.
Jednak przeglądając tworzone pliki i oryginalne np. reap.spr widać, że pliki te były tworzone przy użyciu innej palety niż ta wbudowana w sam plik. Tak mi się zdaję, bo w palecie tego pliku kolory o indeksach 253 i 254 są czarne (0,0,0), natomiast w niektórych obrazkach są używane oba, a to nie ma sensu. Zależnie jak się określi w kodzie, algorytm wybierze tylko jeden z nich, bo na jakiej podstawie miałby wybrać drugi.
W innych paletach - z desert/jungle te kolory są różne, także może oryginalnie twórcy stosowali inną paletę do tworzenia tych plików.
7029018 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie.
ozi_ns Poland
Użytkownik
SQUAD
Avatar Użytkownika

Postów: 299
COLONEL



Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 03.02.09
Dodane dnia 15-11-2009 23:07
genialnie teraz mogę dokończyć prace nad nową kampaniąsmiley jeszcze raz gratuluje na serio dobra robotasmiley


New campaign...
Progress: completed

Download:
LINK -Mission Pack v1.2

LINK -Edytor map v1.2

[img]http://images43.fotosik.pl/341/60cfa2d86fd8467a.jpg[/img]
7533501 Wyślij Prywatną Wiadomość
Strona 6 z 7 << < 3 4 5 6 7 >
Skocz do Forum:
Reklama Google
Język\Language
Polski Polish English English
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Sieci Radmin VPN
Sieci:
DarkColony.pl


(download Radmin VPN)

Zasady gry w Sieci
Obecny adres IP
3.17.150.163
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

maranta Poland 05/05/2024 08:33
Avatar Użytkownika no siema! smiley

diwad ---- 02/05/2024 18:10
Avatar Użytkownika Hej 🙋‍♂️ Kopę lat!

ozi_ns Poland 10/09/2023 00:07
Avatar Użytkownika spróbuj na nowo wgrać grę. Zaliczyłem plansze 3 razy każdorazowo zmieniając taktykę i żdnego błedu.

ozi_ns Poland 10/09/2023 00:05
Avatar Użytkownika Jedyne co wtedy ma miejsce to zmiana pory dnia. w tej misji skrypty są tylko na podstawie czasu wiec twoje działania nie mogą powodować błedu.

maranta Poland 05/09/2023 18:34
Avatar Użytkownika Lol... jak dropbox to zrobił XD

Archiwum
Muza z DC i DC:CW
Aby rozpocząć odtwarzanie kliknij poniższy guzik:

Copyright © 2009


7059153 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion v6.01.19 © 2003-2005
Theme DarkColony V 1.0 by Maranta