| Autor | RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. | 
| dreamerman  Administrator
 
  
 Postów: 49
 LIEUTENANT
 
   
 
 Data rejestracji: 25.05.09
 | 
| Dodane dnia 17-11-2009 21:00 |  |  | 
| Okazało się, że w bibliotece obsługującej png był błąd dlatego przy większej liczbie plików program się wysypywał, problem naprawiony, można teraz tworzyć zgodne z DC pliki podłoża terenu - bts. Nadal pojawiają się problemy z niezgodnością palety wbudowanej z tym co zapisane w obrazkach ale i tak pliki powinny działać. Każdy z typów podłoża mi niby unikalny kod id - 2 pierwsze bajty, program po nazwie katalogu rozpoznaje jakie to podłoże i sam dopisuje odpowiednie id. | 
|     | 
| Autor | RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. | 
| ozi_ns  Użytkownik
 
  SQUAD  
 Postów: 299
 COLONEL
 
      
 
 Miejscowość: Nowy Sącz
 Data rejestracji: 03.02.09
 | 
| Dodane dnia 18-11-2009 06:53 |  |  | 
| masz może jakieś wiadomości na temat animacji czyli plików .fin??? 
 
 New campaign...
 Progress: completed
 
 Download:
 LINK -Mission Pack v1.2
 
 LINK -Edytor map v1.2
 
 [img]http://images43.fotosik.pl/341/60cfa2d86fd8467a.jpg[/img]
 | 
|     | 
| Autor | RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. | 
| programkrz  Użytkownik
 
  
 Postów: 35
 LIEUTENANT
 
   
 
 Data rejestracji: 09.11.09
 | 
| Dodane dnia 11-12-2009 22:51 |  |  | 
| Mam problem Jak rozpakuje z spr na png czy bmp to niema katalogu gdzie powinny być zapisane pliki, ale gdy otworze program to katalog jest i dam rade tylko podglądać pliki, ani edytować po prostu nic. Ma ktoś taki problem
  | 
|   | 
| Autor | RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. | 
| programkrz  Użytkownik
 
  
 Postów: 35
 LIEUTENANT
 
   
 
 Data rejestracji: 09.11.09
 | 
| Dodane dnia 11-12-2009 23:44 |  |  | 
| Witam Udało mi się przypadkiem. Gdy otworzyłem program i wypakowywałem szukają jednego pliku to pozostałe usuwałem do kosza i okazało się że z kosza bez problemu wyłożę je na pulpit.
 Pozdrawiam
 | 
|   | 
| Autor | RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. | 
| dreamerman  Administrator
 
  
 Postów: 49
 LIEUTENANT
 
   
 
 Data rejestracji: 25.05.09
 | 
| Dodane dnia 22-03-2010 23:26 |  |  | 
| Mała aktualizacja, kilka drobnych poprawek. Najważniejsze to zaktualizowane pliki pomocy, zawierające komplet informacji jakie posiadam. Pełen opis działania spr2bmp względem poszczególnych plików i nie tylko, teraz pomoc w formie .html, czytelniejsza forma i bardziej uporządkowana. Może komuś się to przyda ;] Co do przyszłych wersji, do czasu wymyślenia sposobu na uporanie się z paletami, lepszym rozszyfrowaniu .fin czy jakichś sensownych opcjach nie będzie raczej aktualizacji.
 | 
|     | 
| Autor | RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. | 
| programkrz  Użytkownik
 
  
 Postów: 35
 LIEUTENANT
 
   
 
 Data rejestracji: 09.11.09
 | 
| Dodane dnia 23-02-2011 23:18 |  |  | 
| Zaktualizuj link | 
|   | 
| Autor | RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. Converting *.spr to *.bmp. | 
| dreamerman  Administrator
 
  
 Postów: 49
 LIEUTENANT
 
   
 
 Data rejestracji: 25.05.09
 | 
| Dodane dnia 26-02-2011 21:12 |  |  | 
| Link poprawiony, po przeróbce strony zapomniałem tego zrobić :-) Program to ta sama wersja co dawniej, ew. jakieś małe poprawki, których nie pamiętam.
 | 
|     | 
| Autor | RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. Converting *.spr to *.bmp. | 
| dreamerman  Administrator
 
  
 Postów: 49
 LIEUTENANT
 
   
 
 Data rejestracji: 25.05.09
 | 
| Dodane dnia 01-05-2011 18:36 |  |  | 
| Mała aktualizacja.. Pewnie część z Was kojarzy taką grę Jurassic War - rts z 1997, jeden surowiec (jedzenie) zdobywany na ubijaniu dinozaurów, rozwój postaci itd.. Gra była ciekawa, miała pewne błędy, niestety nie zawojowała rynku. Ale o co chodzi? a o to, że przy okazji naprawienia błędu przy przeglądaniu map z DC postanowiłem się pobawić z plikami z tej gry.. brak podpowiedzi, ale mając doświadczenie przy spr z DC udało się rozpracować większość plików:
 TRS -> zbiór sprajtów, taki jakby spr
 TRC -> archiwum, zawiera różne pliki, np. opisy misji, menu, ekran tytułowy, muzykę (format MOD http://en.wikipedia.org/wiki/Module_file)
 TRW -> to jest zagadka ;]
 przy rozpakowywaniu plików z Jurassic War trzeba korzystać z komend gdyż paleta jest zawarta w zewnętrznym pliku (dla ułatwienia wyodrębniłem go i jest zawarty w paczce).
 poniższy kod wyodrębni sprajty z pliku trs:
 
 spr2bmp _PWAR04.TRS -p jurpal.bmp
 
 
 poniższy kod wyodrębni pliki z archiwum trc: (jeżeli wykryje obrazek, zapisze go w czytelnej formie png/bmp)
 
 spr2bmp _PWAR01.TRC -p jurpal.bmp
 
 
 W którymś pliku trc zawarte są bloczki map (na oko są identyczne), aby je wyodrębnić zastosuj tą komendę: (gdy program zapyta o wielkość obrazków należy podać 32x32)
 
 spr2bmp TILE01.TRT -p jurpal.bmp -r
 
 
 
 ;-)
 | 
|     | 
| Autor | RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. Converting *.spr to *.bmp. | 
| maranta  Super Administrator
 
  SQUAD  
 Postów: 375
 COLONEL
 
      
 
 Miejscowość: Bydgoszcz
 Data rejestracji: 17.07.08
 | 
| Dodane dnia 06-05-2011 15:15 |  |  | 
| Ha ha XD Ale gierka, totalna polewka XD hehe
   
 
 MSN:maragames@wp.pl
 | 
|             | 
| Autor | RE: Konwerter .spr na .bmp i odwrotnie. Converting *.spr to *.bmp. | 
| ozi_ns  Użytkownik
 
  SQUAD  
 Postów: 299
 COLONEL
 
      
 
 Miejscowość: Nowy Sącz
 Data rejestracji: 03.02.09
 | 
| Dodane dnia 09-05-2011 22:25 |  |  | 
| Co prawda to prawda  tęż z nią miałem odczynienia jak byłem mały (zawsze dostawałem od ai w dupę  a może o było Primitive Wars??? mniejsza z tym   tak sobie pomyślałem, że można by wykorzystać grafikę terenu (mapy) w DC, ale po co to jeszcze nie wiem  
 
 New campaign...
 Progress: completed
 
 Download:
 LINK -Mission Pack v1.2
 
 LINK -Edytor map v1.2
 
 [img]http://images43.fotosik.pl/341/60cfa2d86fd8467a.jpg[/img]
 Edytowane przez ozi_ns dnia 09-05-2011 22:31
 | 
|     |